mandag den 2. juni 2008
ibm13
"Derfor bliver kravene fra ledelsen accepteret, selv om vi selvfølgelig går mest op i patientkontakt og synes, at der bliver brugt for meget tid på registrering".
Denne sætning er meget sympatisk. Er det som om der er en modsætning mellem kravene fra ledelsen og så patientkontakt. Ja, selvfølgelig. Kravene fra ledelsen er, at der skal registreres meget. (Sådan var det, da jeg var ansat i IBM ( eller snarere i et firma, som blev overtaget af IBM og jeg så rejste derfra). Alt skulle registreres. Det tog ikke bare tid. Det skabte stress og et forfærdeligt arbejdsklima og de fleste af dem, som var i den afdeling, hvor jeg arbejdede, har nu fået job i Danske bank).
Der kan stilles mange forskellige mål op.
Jeg tror det er økonomisk mest rentabelt, at sættes fokus på patientkontakt (som ikke kan måles), fordi patienten derved føler sig godt tilpas og hurtigt kommer sig.
tilbage
(hvis du ved et tilfælde er havnet her, er det nok bedst du starter ved begyndelsen )
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar